Fler byxor!

Jag var bara tvungen att göra ett par till i ett annat tyg. Det tyg som blev shorts i början av "sommaren" får nu bli långbyxor :) Perfekta dagisbyxor. Bekväma, mjuka och lekvänliga!
 
Love them!
 
Den här gången tog jag mindre resår i benen och då passade de mycket bättre.
 
Problemet (för mig) när man gör samma mönster tätt inpå är att man tror att man är proffs och inte behöver läsa mönsterbeskrivningen.....
Detta resulterade i att jag missade att sy stickningar på sidan av byxorna och i grensömmen. Samt att jag gjorde en dundertabbe.....
 
Efter att jag hade sytt på fickorna fram och bak började jag nåla ihop fram och bakbyxa och upptäcker till min förskräckelse att frambenet är såååå mycket längre än bakbenet... hade jag verkligen ritat ut så fel????? Så jag mätte och klippte av och tyckte att jag hade löst problemet....
Då läser jag beskrivningen.
 
"Nåla och sy besparingarna till bakbenet"
Suck...... det glömde jag.... det var ju därför frambenet var längre......
Jag fick ta min avklippta små delar och vackert sy fast dem igen, tänkte att det kunde bli en rolig detalj.....
Som tur var så syns det knappt när de är klara eftersom man lägger upp dem 4cm för att få plats med resåren i benen. Ibland har man tur :)
 
Tyg från Ohlssons tyger
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0