Ottobre ottobre ottobre

Jag älskar Ottobre och det mest jag syr kommer därifrån. Här kommer lite bilder från saker jag sytt därifrån med hänvisning till vilken tidning och vilket nummer

Ottobre 4/2007 #25
Jag ääälskar kepsen. Detta var den första kepsen jag gjorde. Ska leta på en annan bild på en keps som blev lite bättre





Kepsen igen från Ottobre 4/2007 #25
Kjol Ottobre 4/2007 #14
Hängslen Ottobre 6/2007 #18
Jag tyckte detta set blev mycket snyggare med hängslen till




Tycker hängslena är riktigt snygga! Jag testade även att göra byxorna från Ottobre 6/2007 #18 men de var en ren katastrof. Satt illa och bara jobbiga att sy med alla knappar som skulle dit...




Tröja: Ottobre 3/2011 #14
Byxa med kjol: Ottobre 3/2011 #20




Tröjan bakifrån




Tröja och byxkjol i action :)




Blus: Ottobre 1/2011 #21
Jeanskjol: Ottobre 1/2011 #18
Jag älskar detta nummer och har gjort massvis från det. Jeanskjolen är ett par gamla stretchjeans som jag klippte sönder och gjorde kjolen av. 
Kanske inte syns så väl men volangerna och blusen är samma tyg. Tyg från Hilcos hilde serie blommor grön. Lätt och fin poplin av 100% bomull






Ottobre 3/2006 #21
Blev lite väl rosa.. till sommaren tänkte jag göra en i vit istället. Tror det kommer bli kalas!
Söt modell och inte svår att få ihop




Ottobre 3/2011 #23
Gjorde den här 2 timmar innan vi åkte ut på husbuss semester. Hann inte ta kort när den blev färdig. I det här tillståndet som visas på bilden har den varit med om en hel semester full med lek och bad :)
Älskar tyget som är i bomullsvoile perfekt när det är varmt ute - hittade det hos neanobelle.se




Ottobre 3/2011 #18
Tyget räckte till en klänning också. Även denna sydd strax innan vi drog på semester så denna har också varit med om hel del sand, lek och bad :)




Samma uppsättning som bild 2 och 3 ovan.
T-shirten är från Ottobre 1/2007 #18. Jag har varit livrädd för smockrynkning och dragit mig för det. Men det var inte så svårt
Den gröna manchestern kommer från sydrommar.se - jättesnyggt tycker jag!





Baksidan.




Pälsjacka Ottobre 6/2011 #15
Jag blev förtjust i pälsjackan #26 i detta nummer men den startar på stl 128 och det funkar ju inte riktigt till en 4 åring. Använde istället mönstret från #15
Jag fodrade den och satte mudd i ärmarna





Fodret och huvan gjorde jag i grå sammetsvelour




Fodret




Ottobre 1/2007 #20
volangtunika




Baksidan. Detta var innan jag fick tag på en overlock. Jag har gjort fler sånna här och det blir ju betydligt snyggare med en rullsöm på volangerna







Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack! Vad trevligt att få läsa och se bilder på Ottobrekläderna.

Ibland känns de så "avancerade" att jag inte vågar...

Men nu blev jag glad! :)

2012-02-26 @ 20:12:52
Postat av: Malin

Vad kul! Jag tycker själv att det är kul att se hur andra har gjort sina versioner av mönstren med form av tygval och eventuella förändringar

2012-02-27 @ 12:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0