Maskerad dräkter

Det är ju fantastist roligt att göra maskerad dräkter själv. Å sen är det ju dräkter som ingen annan har heller. Jag googlar runt och letar inspiration efter dräkter och sen översätter jag dem till mina egna utifrån vad jag kan.

Här kommer lite bilder på de maskeraddräkter jag sytt

Halloween 2009 Pumpa
T-shirt mönster från Ottobre som jag klippte ut delar i svart trikå och sydde fast. Bruna strumpbyxor och brun tröja





Halloween 2010 Bi. T-shirt mönster från Ottobre. Jag fick inte tag på gul/svart randigt tyg så jag tog velour från Jysk och klippte remsor som jag sydde ihop till ett framstycke. Bakstycket är helsvart. Sen sydde jag fast lite gul och svart tyll i ärmarna (skulle se ut som vingar....). Sen blev det en tyll kjol i svart och gul tyll






Här syns ärmarna lite bättre





Halloween 2011 Julgran - ett önskemål från fröken :)
Mönster Ottobre 2 2006 #22 som jag pyntade med sydda juldekorationer och glitter. Julgransplundringen skedde ca 2 min efter att hon anlänt dagis :)






Påskhare 2010. Mönster på en sparkdräkt från Burda tror jag det var som jag sydde på vit ludd fram. Mössa med öron är egendesignade :)






Påsktupp 2011. Mönster från Stoff o stil, drake som jag satte dit en tuppkam istället







Djungelkalas - Det fick bli en djungeltunika. Mönster från Ottobre, kommer inte ihåg vilken
Tyget var dock ruggigt varmt så den åkte av efter ett tag :)


Trackback
RSS 2.0