Äntligen!!

Äntligen har jag tagit mod till mig att skapa en blogg!
Min blogg kommer att handla om mitt stora intresse för att sy. Jag syr mest barnkläder till min dotter (4 år) men även lite på beställning och en del vuxenkläder.

Det jag syr tar jag mönster från Ottobre och modiferar om ibland. Jag tycker det är kul att se andras tolkningar av deras mönster. Vad de har använt för tyg och om de har ändrat om någonting och om det var något som var speciellt svårt att göra. Här hittar du mina tolkningar.

Jag började sy när Erica (min goa unge) var 8 månader. En regnig och tråkig dag som var fruktansvärt långtråkig som det kan vara ibland. Fram åkte symaskinen - en gammal ärvd sak som hoppade över stygn. Jag satt i två timmar och funderade på hur man gjorde när man spolade upp tråd på underspolen (heter det så???)... Kan tillägga att jag fick ringa en vän :)

Sen satte jag igång och sydde om mina och sambons gamla t-shirts till tunikor och klänningar i stl 74. Stackars barn såg så lycklig ut när hon kröp fram över golvet i en klänning som det stod MTV på :)

Men nu blir det till att bekanta sig med bloggen och försöka lägga in lite bilder m.m.
och inte minst... att hålla den uppdaterad!

Väl mött!
Malin G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0